AOE távtartó betétek AEG dugattyú súlygyarapodása - 2,0 mm
Speciális, nehezebb alátétek a dugattyúkerék állásszögének (AOE) és a dugattyú terhelésének korrekciójához - 2,0 mm vastag.
Dugattyúkerék támadási szög (AOE) alátétek megnövelt tömeggel a dugattyúterheléshez. Alkalmas DMR és hasonló konstrukciókhoz, ahol nagyobb teljesítmény (2J ), nehezebb lőszerek (0,36g BB ) használata feltételezhető. A csőhosszal arányos elegendő levegő a hengerben szintén előfeltétel.
- Vastagságok 0,5/1/2 mm
- Az egyes párnák súlya:
- 0,5 mm - 1,1 g
- 1 mm - 2,2 g
- 2 mm - 4,4 g
- Sárgarézből készült
- Cseh Köztársaságban készült
- A csomag 3 db alátétet tartalmaz a kiválasztott vastagságban
AOE (Angle Of Engagement)
Az AOE a dugattyúkerék és a dugattyú fogaskerék közötti érintkezési szög. Ez az a szög, amelynél az első dugattyú rámpa foga érintkezik a dugattyú fogaskerékkel. A rossz AOE korrekció a dugattyúvezető sín, a dugattyú első fogának nagyobb kopását eredményezi, és a fém fogasléces dugattyúk esetében a fog testbe való betörésének kockázatát.
A megfelelő AOE-korrekció a dugattyú élettartamát jelentősen meghosszabbítja. Az AOE korrekció kétféleképpen végezhető: a dugattyúfej alatti alátétekkel vagy a hengerfej magasabb ütközővel. Mindkét módszerrel a dugattyúnak a rugócsap felé történő elmozdulását és ezáltal a fogak rámpaszögének csökkenését érjük el. Az általában jobb megoldás kétségtelenül a hengerfejen lévő magasabb ütköző. Magasabb ütközővel a dugattyúfej ütése jobban csillapodik, és nem nő a dugattyú súlya, ami a mechabox nagyobb terhelését eredményezné.
Ezzel szemben, ha a dugattyú súlyának növelésére van szükség (például DMR-építéseknél - nagyobb teljesítmény és nagyobb BB-súly), akkor egy alátét a legegyszerűbb módja a súly beállításának.
EPeS
Az EPeS airsoft márka 2015 elején jött létre, 2017-ben pedig megalakult az Enhanced Performance Shooting, s.r.o. cég. 2021-ben később átkeresztelték Epes evolution s.r.o.-ra.
Az EPeS elsősorban airsoft fegyverek precíziós alkatrészeinek tervezésével és gyártásával foglalkozik. A prioritás a piacon hiányzó alkatrészek gyártása, vagy a standard, általánosan elérhető alkatrészek innovációjának és javításának elhozása. A teljes gyártás és fejlesztés Csehországban történik.